“Kapsalon” is het wachtwoord

Sommige dagen geleden heb ik hier in San Francisco een Nederlander ontmoet. Het was heel grappig. Het was op een “meetup” van de site meetup.com, op het strand. Het strand heet “Ocean Beach” want het ligt naar de Stille Oceaan, en dit strand ligt dichtbij thuis. Op deze meetup gingen mijn vrouw en ik, en heel andere mensen, op het strand, om een vuur te maken, en te praten en natuurlijk te zuipen. Iedereen dronken een paar biertjes of meer dan een paar. Ik was dichtbij het vuur aan het praten met een man, en komt mijn vrouw en zegt dat er was een Nederlander op de meetup. Natuurlijk was ik een klein beetje benieuwd, maar ik was nog steeds aan te praten met de andere man. Later is mijn vrouw thuis weggegaan, en de andere man is naar zijn huis weggegaan, dus ik loop naar een andere groepje mensen en ik hoor de klink van een Nederlandse accent. Dan ik zet mijn hand op zijn schouder en ik zeg “Nederlander?”
De man was absoluut verwonderd. Het eerst dacht hij dat ik ook Nederlander was. Natuurlijk zei ik dat ik kwam uit Argentinië en leerde Nederlands als hobby, allemaal voor de lol. Dan was hij steeds meer verwonderd, want natuurlijk is het raar om Nederlands als hobby te leren. Dan, hij wilde mij over Nederlandse dingen vragen, om te weten als ik over hen weten. Bijvoorbeeld, rijsttafel, oliebollen, Albert Heijn, en eindelijk, kapsalon. Nou, ik had nooit kapsalon gegeten, maar ik had over het gehoord, dus zei ik “ja, ik ken kapsalon”. En dan is hij overwonnen, en hij zei dat ik Nederland inderdaad kende.
Als de meetup ten einde kwam, hebben wij telefoonnummers gewisseld, maar ongelukkig heb ik zijn nummer sinds verloren, want heeft ik dat mobieltje op een Uber verloren. Dus, Florian, Nederlander uit Rotterdam, lid van de Club van Biertjes en Kapsalon, als je dit leest, zeg hallo!

2 thoughts on ““Kapsalon” is het wachtwoord

  1. Así que ya podes escribir en danés. Que bueno!

    Entendí un poco, algo de pasear por la playa y encontrar a alguien holandes y tomar unas cervezas…

    La próxima vez que hablemos me lo explicas mejor. 

    Te felicito! Un abrazo, ma

    <

    div dir=”ltr”>

    <

    blockquote type=”cite”>

    Like

Leave a comment